Quarantaine ten behoeve van ontwerpers

Hallo ontwerpers. Deze Covid-19-rage trekt onze hele aandachtsspanne en zet de wereld op zijn kop. De afgelopen weken heb ik mensen op sociale media zien veranderen van onzekerheid naar woede, dan naar paniek, hulpeloosheid, heroverweging en uiteindelijk naar het voorspellen van schade en het verlangen naar morgen. En het coronavirus is hier verantwoordelijk voor.

Ondanks alle gruwelen die het virus ons heeft gebracht, zijn er enkele verborgen voordelen in te zien. Sommige zijn triviaal, zoals het bouwen van de infrastructuur voor werken op afstand of nieuwe communicatiemodellen tussen klanten en professionals, maar sommige zijn interessanter, zoals nieuwe samenwerkingen die voortkomen uit onverwachte bronnen en het ondragelijke gevoel van haast bij ondernemers die geleidelijk aan beseffen dat als ze geen nieuwe creatieve oplossingen bedenken, kunnen ze binnenkort helemaal zonder bedrijf komen te zitten.

Deze periode brengt een waardevolle bron met zich mee: tijd. Sommigen van ons zullen de komende tijd meer vrije tijd hebben, terwijl anderen hun tijdmanagementgewoonten zullen veranderen en meer tijd thuis dan op het werk hebben. Tijd is een geweldig cadeau als je weet hoe je het verstandig moet gebruiken. Laten we eens kijken wat u kunt doen met extra tijd om uw carrière een vliegende start te geven.

1) Update je cv

Wanneer was de laatste keer dat u ging zitten om uw cv bij te werken? Naast het werken met inhoud en design, heb je een geweldige kans om even stil te staan ​​en na te denken over het hele pad dat je bent gekomen. Dit zal je motiveren om verder te gaan.

2) Sorteer ten slotte uw portefeuille

Wie van ons heeft niet geprobeerd de tijd te nemen om ons portfolio bij te werken? Het coronavirus heeft ons de tijd gegeven om de mappen te bekijken en elk project waar we de laatste tijd aan hebben gewerkt te bekijken, het ontwerp van ons portfolio op te frissen en alle ervaring te verzamelen die je hebt opgedaan. Zo ontdek je veel nieuwe wegen voor zelfrealisatie. Onthoud niet alleen om visuele eindproducten te presenteren, maar onthoud ook dat u voor elk project achtergrondinformatie moet verstrekken, moet beschrijven wat u probeerde te bereiken en welke impact uw bijdrage aan het resultaat heeft gehad.

3) Bied hulp aan. Hier is hoe.

Tot nu toe waren we net aan het opwarmen, maar laten we nu een tandje bijsteken. Aangezien dit ook voor andere mensen een periode van herstructurering is, is dit het moment om anderen te helpen hun website te verbeteren of het ontwerp te maken waar ze al zo lang van dromen. Schrijf naar je vrienden en post op je sociale media zodat mensen letterlijk van je kunnen profiteren. U kunt een gratis Zoom-sessie van 2 uur aanbieden om door iemands site te bladeren en manieren te vinden om deze te verbeteren. Misschien heb je ook een eerste conceptuele uitdaging, of stel je voor om in eerste instantie gebruikersonderzoek te doen voor ondernemers met een nieuw idee. Door dit soort gratis hulp te bieden, kunnen nieuwe deuren worden geopend, mogelijkheden worden verbeterd, nieuwe projecten aan je portfolio toegevoegd en kun je weer op het goede spoor komen als je al een tijdje niet hebt gewerkt.

4) Voer een herontwerpproject uit

Dit is het moment om de websites, producten en applicaties die je leuk vindt of waar je een hekel aan hebt te nemen en ze opnieuw te ontwerpen. Alleen maar. Zonder dat iemand het vraagt. Neem de tijd om dingen te veranderen, een verhaal over uw reis te schrijven en online een casestudy te plaatsen waarin het proces en de ideeën ervoor en erna worden beschreven. Het is de meest zinvolle manier om unieke kansen te bieden, jezelf voor te stellen en veel nieuwe manieren van ontwikkeling te ontdekken.

5) Coronavirus is een geweldige tijd om te leren

Herinner je je de cursussen die op je lijst stonden? Of misschien over een boek over het schrijven van inhoud, of een andere vorm van leren die u graag zou willen voortzetten? Dit is het moment om te gaan zitten en te leren. Luister naar enkele audioboeken, duik in onderwerpen die relevant zijn voor uw bedrijf en verbeter uw tools. En hier is een tip: documenteer alle kennis die u opdoet en geef deze door. Dit heeft betrekking op mijn volgende twee punten.

6) Geweldige tijd om te leren en kennis te delen

Dit is het moment om mensen uit te nodigen voor videochatten, webinars en hen te laten zien wat u kunt doen. Geef een specifiek voorbeeld van waaraan je hebt gewerkt, wat je hebt geleerd, of geef je mening over het onderwerp dat je hebt bestudeerd. Vertel anderen over de lezingen die u bekijkt, de podcasts waarnaar u luistert, de boeken die u leest. Daardoor zullen we allemaal wijzer worden. En waarom zou u niet overwegen wat er gebeurt als een ‘boekenclub’? Dit is de groep mensen die samenkomen om het boek te bespreken dat ze aan het lezen zijn. Als u een online cursus volgt, nodig ons dan uit en deel uw mening. Laten we elkaar voeden met kennis.

7) Creëer inhoud

Als je er ooit aan hebt gedacht om een ​​boek te schrijven, is dit het juiste moment. Maar aangezien het een vrij serieuze verbintenis is, kan zelfs het schrijven van korte blogposts of professionele artikelen een geweldig hulpmiddel zijn. Als u zich wilt vestigen als de leidende autoriteit in uw vakgebied, kunt u dit het beste bereiken door uw kennis beschikbaar te stellen aan anderen. De inhoud die u erop maakt, helpt u zichtbaarheid te krijgen, uw merk op te bouwen en uiteindelijk inkomsten te genereren.

8) Maak nieuwe vrienden

We zijn nog steeds online, dus dit is een goed moment om nieuwe vrienden te vinden en samen te werken. Ga naar je sociale mediakanaal en beschrijf wie je bent, wat je kunt doen en met wie je zou willen samenwerken. Word lid van een aantal professionele groepen en begin samen te werken Nu meer dan ooit staan ​​mensen open voor nieuwe ideeën en samenwerkingen.

9) Geef de gemeenschap energie zonder het coronavirus te gebruiken

Houd een wedstrijd op uw Facebook-pagina om de startpagina van een willekeurig bedrijf opnieuw te ontwerpen. Zelfs als er tien mensen meedoen, plaats hun herontwerp op een blog en bied ze gratis aan, bijvoorbeeld, uw lokale luchtvaartmaatschappij, die momenteel een vreselijke crisis doormaakt. De industrie zal nota nemen van deze genereuze schenking, en elke ontwerper zal het krediet en het vertrouwen krijgen dat ze verdienen en dat we allemaal willen.

We zijn allemaal bekend met de term out of the box denken, maar we blijven meestal alleen waar het warm en comfortabel is. Maar nu worden ze gedwongen hun comfortzone te verlaten. Dus laten we hier het beste van maken! Onthoud alle gevaren die het coronavirus ons heeft gebracht en zorg alsjeblieft voor jezelf en je dierbaren.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

website maken prijs

https://webdevelopmentapp.com/nl/prices.html